Zarówno przy sprzedaży, która realizowana jest za pośrednictwem stacjonarnych sklepów, ale również za pośrednictwem sklepów internetowych można na rynku kosmetycznym liczyć na różnego rodzaju promocyjne warunki sprzedaży. Pozwalają one na znaczne ograniczenie łącznych kosztów zakupów poszczególnych rodzajów kosmetyków, co pozwala na uzyskanie oszczędności nawet przy zakupach markowych wyrobów.
Kosmetyki dostępne za pośrednictwem sklepów internetowych bywają najczęściej znacznie tańsze, co znów wynika z faktu, że takie kosmetyki mają nałożone mniejsze marże poprzez mniejsze koszty prowadzenia działalności za pośrednictwem Internetu. Jednak również w ramach stacjonarnie działających drogerii można również uzyskać dostęp do zakupów w mniejszych cenach, które znów można uzyskać w ramach wyprzedaży. Na rynku kosmetycznym wyprzedaże są popularne i zdarzają się nawet kilka razy w roku, co znów pozwala na znaczne ograniczenie łącznych kosztów zakupów kosmetyków nawet z najwyższej półki cenowej i jakościowej.